måndag 26 november 2012

Små tofshängen



För ett tag sedan köpte jag en rätt tråkig tofs som jag sedan pimpade med pärlor. Tofsen var som sagt trist och dyr i mina ögon men blev riktigt fin efter att den dekorerats. Idag fick jag för mig att göra ett par stycken av en ännu mindre sort för att hänga i en av mina dikesgranar. Det var inte alls svårt och de blev minst lika fin eller ful som den köpta...hihi. Med lite pärldekoration blev de fina hängen i granen. Lite juliga om man vill men efter jul kan de kanske få hänga på något annat än en gran. Då funkar de året om tycker jag... I övrigt idag har vi haft besök av en kompis och hennes två sessor. Den ena är något äldre än Hjärtat och den andra är i princip nybakt. Ett par trevliga timmar avverkade vi tillsammans.

Tofsarna gjorde jag så här:
Jag lindade garn runt en liten sprayflaska, ungefär 40 varv.
Sedan drog jag av det jag lindat upp, knöt ihop i toppen och klippte upp i botten.
 
Efter att jag "kammat" till tofsen knöt jag en midja en bit ner och jämnade jag till stråna.
Sedan var det bara att dekorera tofsarna efter tycke och smak. Jag dekorerade hälften av mina tofsar,
 hälften fick vara helt enkla.

Ni har väl inte missat att vara med i Fiffiga systrars pysselutmaning!
Det har inte jag, detta är mitt tredje bidrag. Var med du med!

3 kommentarer:

  1. Så himla fina!! Skulle man kanske få köpa 5 st? Hur mycket kostar dom isåfall?

    / Helén

    SvaraRadera
  2. Nämen oj så lätt det där såg ut. Du är så fiffig!
    Nu måste jag oxo prova... :)

    SvaraRadera
  3. Släng dej i väggen Maria M ;)! Dessa "tasslar" har en historia att berätta! Dessutom är det jättefina!!

    SvaraRadera