onsdag 9 maj 2012

Vila i frid min ängel

TJH Ömsikka´s Jossie
1999-2012






I går kväll upptäckte jag att min älskade gamla hund hade två stora juvertumörer och har därför idag fått somna in. Många fina år fick vi tillsammans och mycket har vi upplevt, jag och min älskade, trogna vän. Många hem har vi haft och olika ”hussar” passerat. Tillsammans har vi levt studentliv. Vi har utbildat oss och varit aktivt tjänstehundsekipage inom hemvärnet. Vi har tränat lydnad och bruks och rännt på utställningar. Åtta fina valpar har hon fått. Hon har gärna åkt buss, skoter, båt, fyrhjuling och bil. Så länge hon fått följa med har hon varit nöjd. Hon har charmat de flesta med ditt lugna trevliga sätt. Även personer som varit rädda för stora hundar har funnit henne underbar. Jag har ibland haft henne med på mitt jobb, då hennes trevliga sätt och hennes lyhördhet passat utmärkt i arbetet med barnen. De sista åren har vi tillbringat här på gården i lugn och ro. Här har hon fått vara lös och gå ut och in som hon velat. Mest har hon legat och slöat på sin bädda på bron men har inte varit sen att hänga med på promenad omän hon inte längre haft samma fart. Tack min fina vän för all glädje kärlek du gett. Vi ses i Nangijala!

I Vårvindens susning Du somnade stilla
Nu sjukdom och oro ej mer gör Dig illa.
Skön är vilan som natten ger
Gott är att veta, Du lider ej mer.

2 kommentarer:

  1. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan Jossie...

    SvaraRadera
  2. Åh fy så tråkigt....
    Baksidan med att ha djur, men skönt att hon fick somna in o slippa få ont o lida!
    Får en tår i ögat när jag läser om allt ni hittat på tillsammans!

    Skickar en STOR kram!!

    / Liza

    SvaraRadera