torsdag 20 september 2012

Kök för både stora och små





Det bästa med mitt kök är det stora platsbyggda hörnskafferiet som min pappa byggt åt mig. Det slukar visserligen endel yta i rummet men det slukar också en hel del saker. För tillfället ser det rätt tomt ut, alltså mycket plats kvar till helgens godsaker som ännu inte är inhandlade...hihi. Längst ner på golvet har vi vår "miljöstation". I tre korgar stoppar vi hårdplast, metall, glas, och papp. I två stora glasburkar stoppar vi glödlampor och batterier. När korgarna sedan är fulla bär vi ner det till pumphuset.  Där har var sak sitt större kärl och när pumphuset svämmar över åker Älsklingen iväg med allt till återvinningsplatsen i grannbyn. Det är typiskt att det aldrig går att åka lite tidigare utan det ska vara sådär så det ramlar ut när man rör vid någon bytta., då är det dax...hoho. Idag har jag och hjärtat snickrat på ett litet kök åt henne. En liten möbel för Lp-skivor fick offras och kommer nu att få leva vidare som kök åt min lilla skatt. Det tar en evig tid att få något gjort när hon ska hjälpa till å andra sidan är det roligt att ha henne med. När vi är klara får ni se resultatet. Imorgon står fotografering på schemat. Med mycket beslutsångest har jag packat tre ombyten till Hjärtat. Hmm, känns inte som att hon kommer att bli speciellt nöjd över att agera barbiedocka men bättre att ha med för mycket än för lite om än inte allt blir använt. Själv tänker jag vara naken på bilden. Då slipper jag tänka på klädseln...tihi. 

En fin kväll önskar jag alla glada! 

4 kommentarer:

  1. Höstplanteringen på förra inslaget var vackert! Lycka till med fotograferingen! Vi längtar redan att få ta hand om "gullögat" i helgen. Vi ska bara mysa och gosa. Kanske vi far på badhuset om vädret är dåligt.Kram mamsen

    SvaraRadera
  2. Åh, vill också ha ett skafferi som man kan gå in i! Ha en go helg!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Åh spännande att se hur lilla köket blir när det stora är så fint =)

    trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt skafferi! *Vill-oxå-ha* :-)

    SvaraRadera