onsdag 12 september 2012

Ibland blir det krock



Tv-bänken har fått sig ett andra lager bets och är nu klar... Jag tycker väldigt mycket om den lantliga stilen och är överhuvudtaget förtjust i gamla grejer. Det är kul att tänka att saker har en historia, dessutom är det klimatsmart att handla på loppis och tänka återbruk. När det då kommer till att försöka få en kvadratmeterstor Tv att smälta in i det gamla lantliga blir det krock tycker jag. Därför har Tv-rummet ett litet annat stuk än de övriga rummen i huset. Här har vi valt en stor mörk soffa, mörk för att slippa fula fläckar, stor för att det ska gå att ligga skönt och det ska gå att ligga två i bredd  om man nu skulle önska det. Nu blev också Tv-bänken svart och jag tycker att det blev riktigt bra. Nu smälter den bättre ihop med all svart elektronik. På bänken ställde jag istället vita ljuslyktor av två gamla ljusstakar i kombination med två små skålar och min favoritblomma, en tjusig kalla med vita "trumpeter". Idag lyser solen från klarblå himmel och den värmer genom rutan. Efter lunch får vi nog ge oss ut på en prommis Hjärtat och jag. Ikväll kommer mormor och morfar och hälsar på.

Ha en härlig dag alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar