onsdag 18 juli 2012

Lite gammalt och lite nytt



Idag har det varit en välda trafik på min lilla loppis, vilket naturligtvis bara är kul... Bland annat var min fina moster här med två av hennes jobbarkompisar. Igår hade jag besök av ett busslass thailändare som inte kunde ett ord engelska. Med tecken och miner lyckades vi i alla fall kommunicera hjälpligt och de gjorde en del affärer. Roligast var nästan att en liten farbror med alldeles för stora stövlar och en liten blå "tomteluva" på huvudet köpte min dunkappa som jag köpt för ett antal år sedan på MQ. Skulle vara kul att se den på. Jag är ju rätt lång och på mig nådde kappan nästan till knäna. Antagligen blev den hellång på den lilla farbrorn...hihi. På morgonen idag städade jag och ändrade om lite på hyllorna i köket. De nya burkarna kommer från House doctor men jag budade hem dem från tradera för 40kr styck. Tanken var att använda, i alla fall kaffeburken till vad den är tänkt till men istället har jag nu välling i den ena och gröt i den andra. Två produkter som för tillfället används flitigt här hemma. Då är det bra att ha det ratt åt. Nu ska jag kärra fram en gammal dörr som jag hittat uppe i skogsgläntan. Tung som stryk var den eftersom den var dyngsur efter att ha legat ner i flera år och denna regniga sommar har nog hjälpt till rejält. Den har nu stått upp ett par dagar så jag hoppas att den är liiite lättare att baxa ner. Jag tänker sätta krokar på den och hänga upp saker på den ute på min loppis. Så torr eller inte, nu kommer jag!

Må så gott alla fina!

2 kommentarer:

  1. Hihihi gud så kul med den lille farbrorn!!
    Som jag skrattade då jag läste! =)
    Roligt med så mycket kunder!
    Är såå sugen på en loppis här hemma jag med men har inte något jättebra ställe att ha den på.. tål att tänkas på..!


    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Säger likadant, roligt med den lille farbron!! :-)
    Fint kök ni har!!
    / Helén

    SvaraRadera