måndag 26 mars 2012

Storuman tur och retur




Men vilken otippat trevlig dag vi haft idag... Vädret var liksom humöret  imorse...uruselt... Älsklingen föreslog en tripp till Storuman, naturligtvis för att titta på fyrhjulingar, å mitt svar var väl mer eller mindre ett mutter. Några koppar kaffe, lite frukost och någon timme senare kändes förslaget som roligare än att sitta hemma och uggla. Väl framme var vi en timme fel eftersom vi inte ställt om klockan i bilen, butikerna var stängda för lunch och restaurangen vi tänkt äta på hade måndagsstängt...ingen bra början med andra ord. Lite hämtmat från en "Tai-moj" inmunigades lite spartanskt i bilen istället. Sedan tittade vi igenom de få butiker samhället har att erbjuda men oj så mycket fint det fanns där. Det är kul med sånadär småställen där butikerna har allt från kontorsmaterial till leksaker och snittblommor... Jag hittade mig ett par söta Bellisar, ett par roliga krukor och lite annat smått och gott. På den kombinerade tyg och möbelaffären i Stensele hade de också massor av villhasaker. Där köpte jag ett örngott från Svanefors som jag suktat efter ett tag. Innan vi vände skutan hemåt svängde vi in hos ett äldre par som jag känner och tiggde oss kaffe... "Det här ska vi int ha gjort för sistgånga" som gammelmorfar skulle ha sagt. Bilderna visar gårdagens pyssel. Av lite björkris, några fjädrar och ett gäng urblåsta ägg gjorde jag en krans att hänga på ytterdörren.

God afton i stugorna!

1 kommentar:

  1. Man blir ofta överraskad när man går in de där småbutikerna! Kransen blev jätefin!

    SvaraRadera