lördag 10 augusti 2013

Ibland blir det för mycket




Hej på er! Här var det inte igår jag tittade in. Annat har tagit upp all vår tid i sommar men idag kände jag att nä, nu vill jag hem, hem till lugnet på gården... Tidigt i sommar drog vi igång ett efterlängtat byggprojekt i vår "kommerattblikanonbra" stuga. Projektet blev dock liiite större än vi anat då vi insåg att diverse små odjur förpestat både här och där i den befintliga stugan. Därför blev det till att renovera den och byta isolering i väggar jämsides med nybygget. Det har dragit ut på tiden och trots att vi jobbat lång utefter kvällarna är vi långt från klar. När ögona blöder och stubinen är millimeterkort är det inte roligt längre. När det inte känns roligt längre måste man till slut ta en paus och göra något annat, ligga på sofflocket till exempel. På väg hem svängde jag in i grannbyn och köpte en massa sommarblomster som reades ut. Ingen klok människa köper väl sommarblommor när sommaren är slut men inne på verandan hoppas jag att jag kan njuta av dem rätt länge till. Då kan jag ligga här och göra absolut ingenting för det är jag värd...

Mys & Må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar