måndag 4 februari 2013

Något blått och något fått




Ny vecka, nya utmaningar men nu är i alla fall måndagen gjord och nedförslutet mot helgen har börjat.... I morgon ska jag lämna Hjärtat hos dagmamman för första gången. Det känns både spännande och lite nervöst. Värst är det nog för mamman. Hjärtat tycker nog bara att det ska bli kul att få tomta runt med folk i sin egen storlek några timmar varje dag. Hemma händer det inte speciellt mycket, det mesta är sig likt... Lite mer blått har dock smugit sig in i matrummet. allt för att få lite mer somrig känsla. Nu längtar jag efter sommaren men först ska vi väl ha en härlig vacker vår. När vi köpte vår sommarstuga för ett par år sedan fick vi kökssoffan med på köpet. Speciellt snygg är den inte men glädjen var stor och genast tog vi med den hem i akt och mening att använda den flitigt. Nu är ju jag ingen större soffliggare så den blir inte precis uppnött men någon liten stund händer det att jag lutar mig tillbaka och vilar huvudet. Nu är det planering inför veckans jobb som gäller.

God kväll alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar