torsdag 3 januari 2013

Talgklocka till fåglarna och en lugnare mamma



Här har vi haft ett par lugna dagar på det nya året. Det är riktigt mysigt att få vara långledig hela lilla familjen. Idag har vi varit och hälsat på hos dagmamman som Hjärtat ska börja hos i februari. Vilken mysig människa. Det känns tryggt att lämna Hjärtat där tillsammans med en mindre grupp 1-3 åriga barn. Vår tanke var att inskola henne på dagis men efter ett besök där kändes steget för stort från hemmets lugna vrå rätt in i" kaoset". Vi får väl se hur vi gör när hon blivit lite större. Troligen får hon börja på dagis då. Det är utmärkt om barn tränar sig att vara i större grupp innan de börjar skolan men än är det långt dit... Här hemma har vi snart ätit upp alla julkarameller, julblommorna har blommat över och det börjar kännas lite trist. Endel av julpyntet har letat sig tillbaka till kattvinden men mycket är ändå kvar. Jag brukar hålla på traditionen att "dansa ut julen" tjugondedag Knut. Av de kvarvarande julnötterna och kokosfettet som blivit över från julbaket har jag gjort en talgklocka åt småfåglarna. Hoppas de ska gilla den för det var lite mekligt att få till det så inte fettet rann ut innan det stelnade.

Hoppas ni har det gott!

1 kommentar:

  1. Så snällt av dig att tänka på fåglarna och vad snygg den blev klockan.
    Här hemma är julen helt borta så när som på gardinerna i köket. Brukar ha det framme lite längre men iår ville jag bara städa undan allt.
    Dagmamma ville jag också ha till mina barn men här vinns inte det längre.
    Önskar dig en mysig fredag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera