tisdag 4 december 2012

Mer jul



Nu är det andra dagen jag kommer hem från jobbet och får sätta mig vid ett dukat bord med tända ljus. Jag skulle nog kunna vänja mig vid att ha båda mina älsklingar hemma jämt. På jobbet övar vi julsånger och öppnar adventskalender. Julstämningen börjar komma krypande. På bordet i matrummet har jag planterat hyacinter i ett loppat fat på fot. De söta stjärnljusstakarna hittade jag på Kupan för en femma stycket. Visst är det fantastiskt med loppis!? Idag har Fiffiga Systrar samlat alla pysslares bidrag på sin blogg. Där får ni massor av pysselinspiration... Ikväll ska jag slänga mig i soffan och bara mysa. Vad hittar ni på ute i stugorna?

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så julmysigt du har det. Riktigt snyggt med nötterna i glasklockan och vilket fynd du gjort med ljusstakarna.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Gillar dina taklampor! Å stjärnsljusstakarna var ju ett riktigt fynd.
    Här ska det också bara slappas i soffan i kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Hanna! Va roligt att du hittade till min blogg! Jo, här händer det grejer och nu har vi flyttat in när vintern kom igen. Jag ska väl uppdatera med lite bilder på bloggen när det börjar bli lite resultat. Sen ditt förslag att hälsa välkommen på amerikanskt vis tycker jag inte lät så dåligt :) Vi kanske ska komma och önska er välkommen som våra nya "grannar" på det viset :)
    //Jenny

    SvaraRadera