lördag 8 december 2012

Julmarknad






Nu var det ett tag sedan jag tittade in här... Det där med att börja jobba mitt i terminen har sina för och nackdelar. Fördelen är att jag bara jobbar två veckor till innan jag får jullov. Nackdelarna är desto fler. Bland annat har man ingen som helst koll på vad som ska göras så det blir en hel del kvällsjobb för att hinna ikapp... Nåja fördelen överväger dock nackdelarna så det är bara att kämpa på...hihi. Idag har det i alla fall varit ledigt från jobb och hela lilla familjen har varit på julmarknad. Hjärtat har träffat tomten och föräldrarna har fått med sig en hel del godsaker hem. Bland annat köpte vi en stor hink färska räkor som vi tänker mumsa på ikväll. Liiite sugen var jag att köpa en såndär fin granbock som syns på nedersta bilden men så slog snåltarmen till. Med lite pillande fixar jag ju en såndär bock gratis tänkte jag och nu står jag här utan... Vi får se om jag tar tag i det eller och det får bli en bocklös jul. Antar att det blir jul oavsett.

Hoppas ni har en skön helg!

3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med julmarknad. Och nu är ju vädret det optimala för allt som har med julen.
    Kan tro att det är både roligt och lite frustrerande att börja jobba :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med julmarknad! Man kommer ofta hem med godsaker :) Förra helgen blev det adventsmarknad och kom då hem med en stor strut brända mandlas. Såå gott! Den söta, varma doften på marknaden en vinterdag är oslagbar. Hoppas du får en mysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Haha det där med bocken känner jag allt för väl igen.. Ville ha en förra året men jag har en snåltarm även jag.. Började så fint på en bock, den snöade över halvt klädd i granris och till våren hamnade den på majbrasan. :) Man måste strunta i den där snåltarmen mellan varven.. I år blir det mossbockar istället. :)

    SvaraRadera