måndag 3 december 2012

Första arbetsdagen



 Idag har jag jobbat min första dag på sisådär 15 månader... Uj uj uj vad det kändes drygt att åka hemifrån i morse. Sedan har dagen gått i ett huj, inte en lugn stund, så tiden gick med en välda fart. Hemresan gick också med en lite högre fart än vanligt för jag längtade så efter mina godingar här hemma. Mest efter den lilla då men även efter den stora...hihi. Lite lek och mys hann vi allt med innan det var dax för Hjärtat att krypa i kojen. Nu har jag jobbat ett par timmar med förberedelser inför imorgon. Det är ju så när man är lärare men knaprandes på sega polkagrisar går det riktigt bra... Nu hade dock texten inget med bilderna att göra men jag tror inte att någon var sugen på att se en mysklädd, polkagristuggande lärare och var det nu någon som ville de får ni helt enkelt tänka er bilden i huvudet...hihi.

Mys pys ute i stugorna!


3 kommentarer:

  1. Oh oj!! Det måste känts konstigt att vara tillbaka i arbetslivet efter en mystid hemma. Hoppas dagen varit rolig och att det känns bra att vara tillbaka!
    Som lärare får du väl snart jullov några dagar? Skönt!! Perfekt att börja med en mjukstart... förstår att jobbet kräver alla krafter man kan få (vår mamma och vår svägerska är lärare).

    Idag finns ditt finfina julpyssel att beskåda hos oss på Fiffiga Systrar!
    Jätteroligt att du ville vara med i Månadens Pyssel!

    Varmt välkommen tillbaka i decembers pysselutmaning!

    De varmaste av kramar!
    //Fiffiga Systrar

    SvaraRadera
  2. vilka fina julblommearrangemang. Så enkelt och snyggt =)

    SvaraRadera
  3. Jisses..-37 känns lite väl, då hade jag nog inte gått utanför dörren :P Så fint du har julpyntat hemma..mysigt! Såg oxå att barnrummet var färdigt. Det måste dottern blivit nöjd med..riktigt sött :) Ha en fin kväll i kylan! Kram Marina

    SvaraRadera