söndag 25 november 2012

Polkabollar



Idag svängde jag ihop en dubbel sats chokladbollar men istället för kaffe tillsatte jag några droppar pepparmyntsolja. Delar av pärlsockret färgade jag med hushållsfärg medan resterande fick vara vitt. Tjipptjilivipp hade jag mumsiga polkabollar att bjuda på till kaffet när mormor och morfar kom och hälsade på. De kom med söndagmiddag vilket var mycket uppskattat. Nu ska vi krypa under täcket och kolla på någon gammal film. Nästa vecka är min sista mammalediga vecka... Uj uj uj, tillbaka till verkligheten. Det känns tudelat, visst ska det bli roligt att börja om att jobba igen men ack så mysigt det är att vara hemma och tassa runt i raggsockor också...

En skön söndag önskar jag er!

2 kommentarer:

  1. Polkabollarna var jättesmarriga. Mums!

    SvaraRadera
  2. Det lät inte så dumt!! Fint du har lagt upp det!!
    / Helén

    SvaraRadera