onsdag 21 november 2012

En liten sneak peek



Idag får ni en liten sneak peek från Hjärtats nya rum som är klart så när som på lister vid den tapetserade väggen och så ska det fixas med el. Det får vi vänta med till helgen då Älsklingen kommer hem. Lampan som jag gjort med bollfransen kändes lite mycket nu när jag valde en gardin med bollfrans... Det blev helt enkelt fööör bollfransigt om man säger så. Därför har jag fixat med en annan lampa som känns bättre. Återigen ett pimpat loppisfynd. Skärmen och foten har jag fräschat upp med färg och sländorna som jag sytt har jag bara nästat fast på skärmen. Gardinen med bollfrans är förövrigt ännu ett loppisfynd, troligen en gammal köks/julgardin men jag tycker att den passade perfekt i barnrummet. Det finns en viss risk att jag får en överdos av färg varje gång jag går in i rummet men det är ju ett barnrum. Färg gör en faktiskt glad. Om man har det allt för färglöst i barnrummet kanske det blir en surpuppa som växer upp där...hihi. Nåja, Hjärtat verkar då i alla fall trivas i sitt nya rum där hon numer spenderar en hel del tid medan mamman "sträcker" ut sig på sängen. Betänk att jag är 180 cm över havet så halva männskan sticker ut utanför men vad gör väl det... Ikväll tror jag allt att det blir tv-soffan. Det var ett tag sedan någon nötte på den.

Hoppas ni får en fin kväll!

4 kommentarer:

  1. Va´ duktig du är! Fin tapet bakom sängen! Och vilken härlig lampa. Förstår att hon vill vara i sitt nya rum!!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Grattis mormors lilla gullöga till ditt fina rum. Tur att du en mamma som kan fixa det mesta. Blir det nån inflyttningsfest? Godnatt

    SvaraRadera
  3. Åh så fint!
    Tapeten är superfin!
    Och jag håller med, i ett barnrum ska det va lite färg!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. Men så fint det blir!! Där kommer mosters lillgumma att trivas som fisken i vattnet... Puss på er!!

    SvaraRadera