onsdag 10 oktober 2012

Ute i det fria





På eftermiddan sprack det upp något och blev riktigt fint väder. Vi klädde på oss och gick ut och krattade ihop lite löv. Jag är ingen som krattar ihop vart enda litet löv i trädgården. Inte heller tar jag bort de vissnade blommorna allt får vara kvar i rabatterna till våren då jag rensar. Merparten av löven från rönnen brukar jag dock kratta ihop för att lägga på vissa lite känsligare växter. Det blir både skydd och så småningom ny näring. Hönsen fick också komma ut och lubba runt i det fria. Så här på hösten är räven mer flitig på att vara framme därför har jag haft hönsen instängda rätt mycket den senaste tiden men de dagar vi är ute själva kan hönsen också vara ute vilket de uppskattar såklart. Ikväll blir det tv-soffan innan kojen. Ska bli riktigt mysigt...

Mys ni med!

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt. Så fin lillan är i sin nya mössa =)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Hönsen måste ju varit överlyckliga, tänk att få spring runt den där lilla sötnosen! ;-)

    Kram Helén

    SvaraRadera