onsdag 31 oktober 2012

Trick or treat

Så fick vi oss också en Halloweenpumpa tillslut, dagen till ära... Kärnorna tar jag reda på, sköljer upp, skvätter lite olja på och kryddar med någon smarrig krydda. Sedan rostar jag kärnorna i ugnen till dess att de blivit torra...mums. Några söta små spöken eller monster hittar aldrig vägen hit ut till oss vilket jag kan tycka är lite synd. Jag gillar alla möjliga traditioner och tar alla tillfällen jag får att pynta och lulllulla lite extra. Halloween är väl ett alldeles utmärkt påhitt mitt i höstmörkret i väntan på advent, tycker jag.

Happy Halloween alla spöken och häxor!

1 kommentar:

  1. Vilken jättefin pumpa!! Vi gillar också den traditionen... nu när det blivit en egen dag för den även i Sverige och inte firas samtidigt som vår stämningsfulla alla helgons afton.

    Dina finfina bidrag till vår pysselutmaning finns nu att beskåda hos oss på Fiffiga Systrar, tillsammans med alla andra fina knapp-pyssel!
    Hoppas vi får se dig även i november månads utmaning... Tema presenteras snarast!

    Vi önskar dig en riktigt fin fredag, denna sveriges egen halloween, och en riktigt skön helg.

    KRAM Emelie och Elin

    SvaraRadera