söndag 21 oktober 2012

Små fynd till framtida projekt


 

 
Ett stort dockskåp, ni vet ett sådant som Madicken har, ska jag göra åt Hjärtat. Troligen kommer morfar att bli inblandad i projektet också...hihi. Jag antar att det kanske är en stund bort innan hon uppskattar att leka med dockor. Kanske kommer hon aldrig att göra det men mamman vill inreda ett dockskåp så ett dockskåp blir det. Därför har jag börjat samla på mig lite smått och gott som kan tänkas behövas. Igår när jag var på loppis hittade jag den röda stolen, de små kannorna (som egentligen är salt och peppar kar) och de två vita små byttorna som jag inte vet vad det kan vara för något men jag tänker använda dem till handfat i dockskåpet. De andra delarna har jag hittat på olika loppisar sedan tidigare. Gungstolen är en nåldyna gjord av en gammal ölburk. Dockskåpet kommer att bli ett "hus" för lite större dockor så därför behövs lite större möbler än de "färdiga" som finns att köpa i leksaksaffärer. Dessutom tycker jag att det är lite av det roliga att leta delar och att hitta någon liten del nu och då. Idag har vi varit till stugan och titta till. På vägen hem hälsade vi på hos min söta faster och drack kaffe. Nu ska vi spola upp ett bad åt Hjärtat som ska få plaska lite innan det är dax för sängen. Sedan blir det mys i soffan med min Älskling.
 
En skön söndagkväll önskar jag er!



1 kommentar:

  1. Gungstolen är ju helt underbar! Vilket fynd! :)

    SvaraRadera