torsdag 25 oktober 2012

Skattjakt



Hemma på gården pysslas det lite smått inför Halloweenpartyt. Det kommer en liten tjej och ska sanningen fram är det nog mest för hennes skull vi ställer till med lite extra. Bland annat har jag förberett en enkel skattjakt. Det kommer att bli ledtrådar i form av bilder att följa till dess att hon hittar skatten... För att göra det lite mer mystiskt gjorde jag lapparna lite "gamla" genom att skrynkla till dem och sedan dutta dem med en tepåse. Sedan limmade jag fast på svart papper och lackade igen dem men en fantomenring som sigill... Funderar som bäst på vad vi ska klä ut oss till Älsklingen och jag, kanske blir det pirater. Jag föreslog att Älsklingen kunde vara Onkel Fester men han var inte så sugen på varken det eller något annat i utklädningsväg, tråkmåns...hihi
 
 
Hoppas ni har det mysigt!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt du ordnar det med skattjakten. Kul att få klä ut sig och leka lite, sånt gillar jag fast inte min man heller ;)) tråkmånsar...
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera