lördag 20 oktober 2012

Gammalt blir nytt



 
Hej, hej, hej! Nu har jag fått liv i min nya dator... Paniken har varit ett faktum i ett par dagar eftersom den gamla fått slag och börjat tjorva nåt historiskt. Med mycket knåpande har jag i alla fall lyckats säkerhetskopiera alla bilder jag hade i den gamla skrutten, nu kan den få pensioneras. Liv har jag som sagt fått i den här nya men fortfarande saknar jag endel program som jag är van att använda men det får gå ändå. I torsdags knåpade jag ihop en kudde och en ljuslykta av en gammal stickad tröja. Det var när jag skulle visa det på bloggen som den gamla datorn skar ihop helt. Den kanske inte gillar stickat...hihi. Eftersom det just nu finns stickade inredningsdetaljer i varenda butik fick jag idén till att pyssla lite. Själva tröjkroppen blev ett kuddfodral och en ärm runt en glasburk blev en mysig lykta. Idag har jag haft en trevlig dag tillsammans med en god vän. Bland annat gjorde vi en loppissväng och jag fick med mig endel saker hem. Efter en sväng på Dollar store har jag även bunkrat lite smått och gott inför Halloweenfesten som vi ska ha i början på november. Nu ska jag utforska min nya vän lite...
 
En fin kväll önskar jag alla fina!

1 kommentar:

  1. Men du vad fin den lyktan blev ja kudden oxå för den delen. Måste nog försöka rota fram nån gammal tröja :).
    Kul med Halloween party. Ska till dollars imorgon och hoppas hitta lite detaljer till en Halloween dukning.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera