lördag 6 oktober 2012

Hjärtats lilla kök




Precis lagom till kalasdagen blev vi klar med sista fixet på Hjärtats lillla kök. Köket är gjort av en gammal "Skivmöbel"... Ugnsluckan t.ex. är gjord av en av skiljeväggarna till Lp-skivorna. Alla delar på köket är gamla återvunna saker som vi grävt fram ur våra gömmor. Trots att det varit lite pillande med det så blev det i princip gratis så när som på lite färg... Möbeln stod tidigare på en sockel men jag satte hjul under den. På så sätt är den lätt att flytta till t.ex. köket. Då kan Hjärtat leka i sitt kök samtidigt som jag leker i mitt...hihi. Den gamla kaffepannan och redskapen har jag hämtat från min egna loppis.

2 kommentarer:

  1. Åh så gulligt, superfint!
    Så bra när man kan återanvända gammalt o göra det till nytt!
    Gunghästen blev ju oxå jättefin!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. så fint det blev! man kan inte tro att det är hemmgjort precis;)

    SvaraRadera