söndag 2 september 2012

Nytt på hyllorna


God morgon världen! Här hemma har vi fått smak på det där med att få sova liite längre på morgonen. Hjärtat har sovit till halv nio flera dagar nu...hurra! Det känns som lyx att slippa stiga upp före tuppen. Nu leker Hjärtat på golvet och jag dricker morgonkaffe ur mina nya koppar. Älsklingen sover fortfarande. Det är han värd eftersom han ska börja jobba, efter fem veckors semester, imorgon. Kopparna och skålarna köpte jag på Blomsterlandet i skellefteå i somras. Jag hittade äntligen en kopp som kunde ersätta älsklingens favoritkoppar som var bra att dricka ur men inte så snygga att ha framme. De här passade dessutom utmärkt till mina burkar från House doktor som jag också har på hyllorna i köket. Porslinet fanns i flera fina färger och till ett superbra pris. Feg som jag är satsade jag på klassiskt vitt. Idag blir det en dag ute. Jag ska försöka ta rätt på bär i trädgården och även sätta upp lite belysning. En och en annan buske behöver nog också klippas. Vi får se vad jag hinner...

Må så gott alla fina!

3 kommentarer:

  1. Skönt med lite sovmorgon, hoppas det håller i sig :).
    Fina muggar och fat, undrar om de finns kvar...? Skulle behöva byta ut vissa här hemma oxå.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Kan tro att det är skönt med lite sovmorgon efter många tidiga mornar!
    Vilket fint porslin, bra när det är billigt oxå!
    Mums så god krämen såg ut!

    Ha det fint!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Fint porslin! Och visst smakar kaffet godare i nya muggar!! ;-)Det inbillar jag mej iallafall!!

    Må så gott! / Helén

    SvaraRadera