fredag 7 september 2012

Nu fattas bara solen


Fredag välkommen! Älsklingen har kommit hem för helgledighet och det känns rätt gött att leva...hihi. Idag ska jag ner på stan för att luncha med en god vän. Sedan bär det av för att fira finaste lilla mor som fyller år. I fönstret står ett litet experiment som jag tittar mer och mer misstroget på. Det ska bli "solvin", receptet har jag fått av min faster. Farmor brukade göra "solvin" på blåbär och jag minns det som spännande att stå och titta på hur blåbären åkte upp och ner i flaskorna. Mina blåbär har inte rört sig ur fläcken på över en vecka men nu har det minsann börjat hända nåt i några flaskor. Kanske har det varit för lite sol för att det ska kunna bli något SOL-vin. Jajja flaskorna är ju riktigt vackra där de står så de får stå ett tag till så får vi se vad det blir.

Trevlig helg alla goa!

1 kommentar: