torsdag 27 september 2012

Något att leta efter

När jag besöker loppisar är radarn bland annat inställd på glasskålar med detta tjusiga mönster. Om jag minns rätt hade Älsklingen redan en lite större skål med detta mönster när jag flyttade hit sedan har samlingen utökats, sakta men säkert. Glaset tillverkades under 60-talet och är märkt VERECO France. Det är inte på något sätt värdefullt men jag gillar designen och det får mig att tänka på farmor. Sedan är det lite av det roliga med loppis, att ha något speciellt att leta efter. Idag har vi varit på öppna förskolan, Hjärtat och jag. Där träffade vi en massa andra barn bland annat Hjärtats tremänning. Vi passade också på att delta i pysslet som idag var att göra en ängel. Som ni förstår blev det mest mamman som pysslade men Hjärtat satt glatt i knät och höll limstiftet under tiden. Sedan bidrog hon med tummen, målad med vit färg, när vi skulle trycka vingar på ängeln. Ängeln gav vi sedan bort till vår alldeles egna ängel, mormor. Vi åkte ner och hängde upp den på hennes kylskåp. Vi får se hur länge den får hänga där. Mormor är nämligen ingen som förvarar en massa krimskrams på kylskåpet...hihi. Ikväll blir det en tidig kväll.

Må så gott alla goa!

2 kommentarer:

  1. Å dom glasen får mig att tänka på min farfar!
    Dom är jättefina tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack mina älsklingar för den fina ängeln! Jag såg den direkt när jag kom hem. Självklart får den sitta kvar ett bra tag på kylskåpet!
    /Mamsen

    SvaraRadera