måndag 3 september 2012

Inte allt blir vitt





Jag har varit dödligt less på våran tv-möbel och soffbordet, i ekfaner, länge nu. Har velat fram och tillbaka och funderat på vad jag skulle göra åt saken. Nu beslutade jag att det fick bli mörkt. Tycker att det passar bättre till de allt det svarta, som hör tv:n till, än om jag skulle målat det vitt. Jag valde en bets som blir näst intill svart men man kan fortfarande se strukturen i trät. Bordet hade jag på lagret sedan tidigare. Inte det snyggaste kanske men nättare än det gamla. Nu får jag ju en anledning att hålla utkik efter ett bord också. Tänker att det kunde bli fint med ett avlångt ovalt bord... Fåtöljen har jag flyttat ut från Hjärtats rum för att få plats med mer lek där. Bredvid fåtöljen har jag ställt mitt brickbord som jag gjort av en gammal garnvinda. Egentligen var tanken att jag skulle ha en stor bricka på det men eftersom jag ännu inte hittat någon lämplig sprayade jag ett "korgfat". Det blev inte så tokigt. Nu kan jag sitta här och bläddra i tidningar och drömma mig bort med en kopp fika nära till hands. Det blev lite väl mörkt i tv-rummet nu. Kanske får jag leta mig en lite ljusare matta för att ljusa upp det hela. Vi får se hur det blir med den saken. 

Trevlig kväll alla glada!


3 kommentarer:

  1. Vi har också Tv-möbel, "bokhylla", o soffbord i ek, har funderat på att måla det vitt eftersom väggarna är latte o även soffan...brunt, brunt, brunt överallt, hua!! Hur kunde det bli så...??
    Snyggt m kontrasterna vit o svart!
    Ha det gott!! / Helén

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mig och för dina fina ord:) Blir så glad när nya besökare hittar till mig! Nu skall jag ta mig en liten runda på din blogg:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej, jag undrar var du köpt sittpuffen på bild nr.2
    Superfin!!!


    Kram/M

    SvaraRadera