måndag 17 september 2012

Inte alls min dag

Men alltså hallå vilken dag. Har man lite att göra så ordnar det sig snabbt om man vill...hmmf. Dagen började lite soft i soffan med raggsockorna på. Efter inte allt för lång stund kom rastlösheten krypande och jag började fantisera om tapeten, som jag köpt för ett annat ändamål som ännu inte blivit av, och den fula väggen i matrummet med grågrönisch ton. Aha tänkte jag, jag smackar upp den lite snabbt och tadam slipper jag den fula väggen. Sagt och gjort. När jag lagt Hjärtat för sin morgonlur skruvade jag ner hyllan och började spackla hål. Medan jag står där och pillar kommer jag att tänka på att det kanske bara var köpt en rulle och det kommer inte att räcka. Efter en snabbvända ner i källaren konstaterades faktum. Amen jäkla skit! Tog mig en snabb titt i färgburkshyllan och hittade en kagge som var mer än halvfull. Japp, jag rollar den vit så länge då. I samma veva får jag ett sms av en kompis och åker till henne och lämnar huset i en enda röra. Det man inte ser mår man inte dåligt av eller hur!? Väl hemma igen var det dax för kvällning av Hjärtat men då försvinner strömmen... Inte min dag verkar det som. Ner i källaren och hämta upp brännaren till fonduegrytan för att kunna värma vattnet till vällingen och natta den lille. Så nu till rollning tänker jag och sprättar kaggen som visar sig ha "kläggat" ihop totalt...men vad är det för fel!!! Panik...fylla på med vatten vispa med en visp fastsatt i skruvdragaren  eftersom strömmen ännu inte kommit tillbaka. Länge såg det ut som keso men efter idogt vispande hade jag slutligen en färg att måla med. Nu torkar första lagret och jag kan meddela att inte blir det då sämre. Ett tips till alla ivriga hemmafixare är att se till att ha material innan ni drar igång ett projekt...hihi.

Ha en bra kväll alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar