lördag 29 september 2012

Höst på bron





Idag på morgonen har hela lilla familjen hjälpts åt att samla ihop "gräset" från vår sommaräng som bonden i grannbyn hjälpt oss att slå ut. Tyvärr har vi ingen möjlighet att ta rätt på allt så det mesta fick vi köra på skogen. Lite har jag dock försökt torka och sparar för att ha i hönsens reden. Lite höstmysigt har jag också hunnit göra på bron. Det lilla "huset" där gäster kan lämna ett meddelande om vi inte är hemma köpte jag på loppis för ett tag sedan. Jag kunde inte låta bli eftersom vi hade ett exakt likadant "hus" i vår stuga när jag var liten. Det var alltid spännande att öppna och se om någon skrivit något där. Eftersom vi bor där vi bor är det sällan vi har oanmälda gäster så jag har inga större förhoppningar om att få några meddelanden men det får stå där i alla fall, man vet ju aldrig. Nu är det dax för lunch. Hjärtat håller som bäst på att öva sig att äta själv och det går riktigt bra omän en hel del mat hamnar lite här och lite där...hihi.

Må så gott ute i stugorna!


2 kommentarer:

  1. Jag är i fullfärd att putsa fönster och byta gardiner i vardagsrummet! Köket får vänta tills jag sytt upp de nya gardinerna. Tyget köpte jag hos Sandbergs. Det ska bli spännade. Tyget var ursnyggt och jag hoppas det blir bra! Pussa på lilla Hjärtat. Kram från Mamsen

    SvaraRadera
  2. Åh, ett sådant litet hus att skriva lappar i hade vi också när jag va liten, kul att se igen!
    Här skulle det också behövas höststädas både här o där!!

    Kram Helén

    SvaraRadera