fredag 14 september 2012

Blombebbar



Har ni sett min orkidé!? Den har fick sig en konstgjord blomstjälk i våras då den hade blommat över... Nu har den både fått "bebisar" och har en ny blomstjälk på gång. Den konstgjorda blomstjälken får sitta kvar till den nya börjat slå ut. Är det någon som har en aning om vad jag ska göra med bebisarna? Ska jag knipsa av dem och sätta i egna krukor eller ska jag låta de hänga kvar ett tag till tror ni!? Idag ska jag och Hjärtat åka till grannbyn för att träffa en kompis och hennes lilla kille, det ska bli trevligt.

Hoppas ni har det gott!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad roligt att du fått små bebisar och även nya blommor på g. Jag hade det för ett par år sedan och blev rådd att inte knipsa bort dem under blomningen och att var tvungna att få egna små rötter innan man kunde plantera dem i en speciell mossa. Av mina tre bebisar lever fortfarande två och har blommat flera ggr.
    Lycka till och ha en skön helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Mina orkideér har böjat blomma och få sådan där roliga saker för sig. Kul att du skrivit om det och fått en kommentar hur man ska gå tillväga. Då vet jag oxo hur jag ska göra med mina.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera