torsdag 21 juni 2012

Vimplar till salu, inte till skänks



Nu har jag knåpat ihop tre nya flaggspel/vimplar till min lilla hörna på loppisen. Materialkostnaden är inte stor, speciellt inte på dessa eftersom vissa tyger är köpta på loppis men det är ett jäkla pillande. Nu hoppas jag att alla som tycker att priset jag satt är för högt väljer att sätta sig och svära och muttra vid sin egen symaskin istället för att norpa dem. Jag kan gladeligen dela med mig av hur jag gjort...hihi. Igår hade jag fullt upp med diverse projekt. Å har man fullt upp är det nästan klockrent att Hjärtat har en "dålig" dag just då. Hon var så där lagom halvgnällig hela dagen och de korta stunder hon sov rusade jag runt som en yr höna för att försöka hinna så mycket som möjligt. På tal om hönor... En surhöna som jag lagt på ägg har lyckats kläcka fram sju små gula bollar, söta är de. Det är i alla fall en liten tröst efter att gåsungen dött. Kycklingar har vi haft i flera omgångar här på gården och de brukar klara sig bra. Problemet är bara att ungefär hälften av sötnosarna naturligtvis är tuppar och det är inget som i alla fall jag kan se fören efter ganska många veckor, kanske månader. Så det problemet måste man ta tag i då. Inget kul problem men man kan inte ha en hel massa tuppar i ett hönshus, det blir kaos då. Idag tittar solen fram men det blåser så träden böjer sig som grässtrån fast då är det i alla fall myggfritt...hoho.

Njut en minut!

1 kommentar: