torsdag 28 juni 2012

Nya familjemedlemmar



Får jag presentera gårdens senaste medlemmar... Sju små pluttar som gärna mysar hos mamman men även glatt pickar runt och sprätter när det är matdax. Tyvärr ser det inte speciellt ljust ut för lillgåsen. Jag hittade den rätt hängig i hagen idag. Förbannade kalla och regniga sommar...grumf. Just nu bor den i en låda på verandan med en varm filt runt sig och jag försöker med jämna mellanrum mata med blaskig välling och sockervatten. Vet inte alls om det är speciellt vettigt men jag har inga bättre idéer. Någon som har något förslag? Känns inte riktigt vettigt att lägga ner massor av pengar på veterinärbesök på den här typen av djur, tyvärr. Dessutom tror jag knappt att vi har någon som är kunnig på gäss i dessa trakter. Den ser  i alla fall inte ut att lida där den ligger och småmyser i värmen från filten. Något piggare tycker jag att den ser ut nu motför för ett par timmar sedan. Jag hoppas på det bästa...

Ha det gott alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar