onsdag 13 juni 2012

Med smak av barndom



Är det bara jag som som liten brukade fylla en kopp med socker och doppa rabarberstjälkar i? Mest socker och minst rabarber såklart. Det ska va sådär mycket socker så det krasar mellan tänderna... Kanske är det ingen gåta varför tandtrollen gillar att hänga i mun för en gottegris är vad jag är omän jag själv tycker att jag blivit lite bättre med åren. Eftersom vädret var så underbart ikväll blev det ingen målning utan grusskottning uppe i min köksträdgård. Nu är det snart klart. Bara att sätta sig och vänta på att grödorna ska växa...hihi. Som belöning för väl utfört arbete tog jag med mig rabarber in. Jag tog två för de var ju så ynkliga men ack så goda. Blomknopparna ska ju kapas ner vilket är lite synd eftersom de är rätt dekorativa men så fick jag se någonstans någon som tagit in dem och satt i vas. Vilken bra idé! 

Knapra på en rabarber du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar