söndag 24 juni 2012

Här tar vi det piano


Såhär lycklig är man på midsommarafton när solen skiner från klarblå himmel och man har fått en finfin present av bästaste gammelmoster och gammelmorbror... Jag älskar alla fina träleksaker med gammalt stuk till skillnad mot de mindre tilltalande plastleksaker som numer hemmet närmast svämmar över av. Jag ska visa nån dag vad jag menar... Åter till midsommarafton. En helt underbar dag med underbart väder, alldeles för mycket mat men med trevligt sällskap. Några blommor att lägga under kudden plockades aldrig. Jag har ju redan min prins omän han somliga dagar mer känns som en groda men som ni vet gillar ju jag även grodor...hihi. Idag är prinsgrodan på taket och påtar. Höjdrädd som han är kom han nyss in och meddelade att han skulle åka och hämta en skylift för att slippa vingla på stegen, klokt tycker jag. Jag och Hjärtat pysslar med diverse småsaker inomhus. Bland annat tränar vi på att dra oss fram på golvet som vi precis lärt oss...hoho. Det gäller att inte ha allt för bråttom. Det där med att ta det lugnt har hon ärvt av far sin.

Hoppas ni har en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar