tisdag 12 juni 2012

Fint bord söker dito stolar



Jag har fått en stort vitt bord av min älskade moster och morbror, de är bara bäst! Nu ska jag bara gå på jakt efter vita stolar att ha till. Ikea hade en stol som var riktigt fin men jag ska spana runt lite. Det är rätt fint tycker jag att ha olika stolar så länge de är målade i samma färg. Kanske blir det till att loppa ett gäng men det känns gruvsamt med målning... Först ska jag ge mig på kökssoffan och kommoden med målarpenseln. När det är gjort får vi se om det finns energi att ge sig på ett gäng udda stolar eller om det får bli en tur till Ikea. I bakgrunden på kommoden ser ni hattasken som jag fått från grannen. Den saknar tyvärr spännet men det är inga större problem att sätta dit ett nytt. Ska bara hitta ett skärp i rätt färg och bredd som har ett schysst spänne. Ett loppisuppdrag helt enkelt. På bordet står blommor jag fått av mor och far på födelsedagen i en loppad flaska. Jag hade tagit in en knippe häggkvistar som doftade ljuvligt men i morse när jag kom ner var det inte lika ljuvligt längre när bordet var fullt av nerramlade löss, vilka äckliga typer! Idag tittar faktiskt solen fram ibland och det värmer riktigt skönt. Efter middagen ska jag ta Hjärtat i vagnen och traska iväg och titta om liljekonvaljerna slagit ut. De doftar också helt underbart och brukar vara lusfria. 

Trevlig kväll alla goa!

1 kommentar:

  1. Har nog inte sagt det tidigare men du har en superfin blogg. Längtar hem efter er..

    SvaraRadera