måndag 14 maj 2012

Lagg...d tapet sitter!?



Oj oj oj, vilken dag det blev igår. En av mina allra bästa vänner och hennes lilla familj tillika Hjärtats "fadderfamilj" har köpt en fin gammal gård som de nu håller på att renovera. Vid ett svagt ögonblick...hihi... hade jag erbjudit min hjälp om det skulle behövas. När det verkligen blev aktuellt kändes det inte riktigt lika bra. Visst ville jag hjälpa till men tapetsering är inget jag praktiserat speciellt mycket och det är ju ett jäkla pill för att få till det bra. Jajja, man håller vad man lovar och dessutom vill man ju inte göra en underbar liten femåring besviken så vi åkte iväg och satte igång. Gamla hus är ju sällan riktigt raka, det var inte det här heller... Det jävlades rätt rejält men efter en heldag såg det ändå riktigt okej ut. Om nu inte tapeten ramlat av under natten...hoho. När lister, foder och möbler kommer på plats tror jag att det kommer att bli ett perfekt krypin till den lilla gullungen. Hela dagen blev jag dock servad med mat och fika och som tack för hjälpen fick jag den här fina plättlaggen...hurra! Har varit på jakt efter en ganska länge nu. Som avrundning på dagen gick vi en runda på gården och gluttade i alla rabatter och byggnader. Fantastiskt så fint! Nästa gång ska jag ha kameran i högsta hugg och fota lite. Idag har vi riktigt skitväder. Det stormar och regnar för fullt så vi har en innedag med mys och tända ljus. Det kan man behöva ibland.

Och vet ni vad!? Jag har hittat en fin blogg med en rolig tävling med fina priser. Glutta in här och tävla ni också vettja!

Mys ni också!

1 kommentar:

  1. Så, nu funkar det! Vet inte vad jag gjorde för fel första gången. Tack själv för länken!

    SvaraRadera