torsdag 17 maj 2012

Flygande planer





Hoho så mäktigt! Som en svamp ryckte de stugan rakt upp och flyttade den ett skutt bakåt... Det såg ut som en jättemobil när stugan hängde där och dinglade. Hjärtat satt och övervakade arbetet medan de fäste remmarna. Sedan när spänningen och själva lyfter skulle ske hade hon slumrat in i sin vagn och missade det hela...hihi. Nu står stugan i alla fall på plats. Plintarna ska justeras och sedan är det bara att börja planera. Tanken är att vi ska bygga ut lite men först får vi nog ta tag tomten som numer ser ut som ett bombfält. På eftermiddan igår jobbade jag med att "hönssäkra" mina rabatter hemma på gården. De rackarna sprätter och gräver så att all jord hamnar utanför. Nu har jag både lagt markduk och nät över rabatterna så förhoppningsvis blir det inte lika lätt att sprätta och jorden får stanna där den hör hemma.  Idag regnar det så det får åter igen bli en "kojdag". Jag är riktigt less på detta skitväder. Jag vill ju vara ute och gräva i jorden. Det värsta med dessa innedagar är att jag hinner sitta och planera en massa nya arbeten att ta tag i...hihi. Kärt besvär, synd bara att inte börsen är större...

Sköt om er!

1 kommentar:

  1. Synd att jag inte kunde vara med! Det är inte alltid det händer något så där spektatulärt i Falträsk. Kanske om mamma ställer sig på vatenskidor igen!!! Mamma

    SvaraRadera