lördag 19 maj 2012

Det börjar likna något



 Jojjo idag vaknade Hjärtat liiite väl tidigt. Efter att ha blämt i sig ett par koppar kaffe känns det i alla fall som att det är hopp om liv...hoho. Det blev lite sent igår men efter inte allt för många svordomar är nu äntligen golvet på toan i torpet på plats. Nu ska det bara putsas och oljas och sedan ska toastol och duschkabin sättas in igen. Vi får väl se om vi får något gjort idag men vädret är gråtrist och det känns mer lockande att krypa upp i soffan under en varm filt. Bilderna visar en kanna som jag loppat för en tjuga för ett tag sedan. Tyckte att den var fin och kändes gammal men med närmare eftertanke är jag inte så säker längre. Antagligen är det nog nåt sånt där billigt ellosporslin, det står Wawel made in Poland under den... Jajja sak samma fin är den i alla fall och passade bra i skåpet på väggen. En blygsam början på min samling av vitt porslin som jag skulle vilja ha där.

Hoppas solen lyser på er!

1 kommentar:

  1. Vilket vackert skåp!
    Jag har en likadan kanna men tror inte att den är ny, men kanske inte supergammal heller!
    Tycker det är så fint med vitt porslin!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera