fredag 11 maj 2012

Bland tomtar och troll



Fredag igen! Som oftast, på fredagar, har jag spenderat förmiddagen med att städa och tvätta. Det är så trevligt att det är fint och rent inför helgen. Då kan man om man vill bara luta sig tillbaka och njuta av att det är just helg. Fast jag har som svårt med det där att luta mig tillbaka. Det finns alltid något som jag skulle ha gjort helst igår. Finns det inget så hittar jag ofta på något...hihi. Jag har också varit ute i torpet och plockat lite. Titta på bilderna! Dehär var vad jag hittade i väggen när jag höll på att riva bort den gamla syllen. Är det nån som har nån vettig förklaring till varför dessa saker fanns inne i väggen. Eller ska jag måsta börja tro på tomtar. Kanske är det en förargad gårdstomte som norpat och gömt saker för husfolket...hihi. Om det inte syns så är det en barnvante, en cykelpump, en liten tub, knäckformar, en sammetsmössa, en fluga, en trådrulle, en truga från en stav,  en fågelskalle och några olika burkar... En märklig samling av saker. Där fanns också delar av en gammal tidning sedan 1944. Av tidningsidorna har jag gjort en tavla som jag tänker hänga på väggen där ute. Nå vad säger ni, har ni någon förklaring?

Mysig fredag alla glada! 

2 kommentarer:

  1. Som du vet så tror jag på hustomtar, så min förklaring är att det är en eller flera tomtar som samlat på sig lite bra ha saker:-) Trevlig helg älskade syster!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med, städar oftast av så det blir fint till helgen, så skönt!

    Oj vilken märklig samling saker!
    Väldigt roligt dock o sätter igång fantasin! =)

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera